Een sterk fundament en duidelijke richting door

Strategische communicatie

Jij hebt een uniek verhaal en je wilt daarmee uitblinken in de markt. Je doet je werk op jouw manier, maar je weet niet goed hoe je jouw verhaal kunt doorvertalen naar een unieke propositie, positionering en klantbeleving.

Door mijn achtergrond als communicatie adviseur, ben ik mij ervan bewust hoe belangrijk een merkverhaal is en de doorvertaling daarvan in branding en communicatiemiddelen. Een strategisch communicatieplan geeft fundament en richting voor jouw merkidentiteit. 

Een sterke merkidentiteit met

Strategische communicatie
als fundament & richting

Jij hebt een uniek verhaal en je wilt daarmee uitblinken in de markt. Je doet je werk op jouw manier, maar je weet niet goed hoe je jouw verhaal kunt doorvertalen naar een unieke propositie, positionering en klantbeleving. Als communicatie adviseur ben ik mij bewust van het belang van een strategisch communicatieplan als fundament en richting voor jouw merkidentiteit. 

In de oude economie werden de problemen die met een product of dienst worden opgelost centraal gesteld. In de huidige belevenis economie draait alles om verhalen, aspiraties en waarden die merken met hun klanten delen of zelfs samen ontwikkelen. Als jij jouw klant weet te raken met jouw merkverhaal, draait jouw merk om meer dan producten en diensten. Dit gaat over identificeren en betrokkenheid creëren. 

Een weldoordachte communicatiestrategie is de sleutel tot het opbouwen van een sterke merkidentiteit en de leidraad voor het ontwikkelen van vernieuwende concepten. Het geeft betekenis aan wat je wilt vertellen, zowel online als offline. Jouw merk is uniek en daarom ontwikkel ik op maat gemaakte strategieën die aansluiten bij de waarden, doelen en doelgroep van jouw bedrijf. Alignment van alle communicatie uitingen is belangrijk voor herkenbaarheid, vertrouwen/geloofwaardigheid  en loyaliteit.

Zo ook voor VPE, verenigde pinkster-en evangeliegemeenten in Nederland. Op zoek naar hun waarom; hun roeping en identiteit. Vragen als wie zijn wij en welke betekenis vervullen wij in kerkelijk Nederland. Welk stukje van ‘de markt’ vertegenwoordigen wij? De uitkomst voor hun identiteit lijkt logisch, Zie Jezus, maar wat betekent dat dan in essentie? Hoe communiceren we dat richting de doelgroep? En heeft dit ook invloed op de uitstraling in logo, huisstijl en webdesign? Jazeker, want de doelstelling is te gaan van een administratief gerichte organisatie naar een levendige beweging!

Bij de merkexpeditie is het communicatieplan onderdeel van het in de markt zetten van jouw merk!

Corporate communicatie, visual identity & storytelling

" In de oude economie werden de problemen die met een product of dienst worden opgelost centraal gesteld. In de huidige belevenis economie draait alles om verhalen, aspiraties en waarden die merken met hun klanten delen of zelfs samen ontwikkelen".

doe te test en ontdek waar de kansen liggen voor jouw bedrijf!

Hoe authentiek is jouw merk?

Een eigen merk is belangrijk om een unieke indruk achter te laten bij jouw ideale klant. Hierdoor ga je niet de strijd aan met de concurrentie, maar zet je een unieke beleving neer, waardoor klanten voor jou kiezen. Een authentieke branding is gebaseerd op jouw passie, zienswijze, eigenheid en kernwaarden en wordt vertaald naar een kenmerkende boodschap en visuele identiteit die zowel online als offline een sterke indruk achterlaat bij jouw klanten. Door middel van een vragenlijst kijken we aan de hand van 3 onderdelen in hoeverre jij een authentiek merk hebt neergezet. (of in hoeveel jouw merk potentie heeft voor een uniek verhaal) Zo kom je tot de ontdekking welke aspecten van jouw merk nog werk nodig hebben om die unieke positie in jouw markt te kunnen creëren.