Rebranding en uitbreiding in functionaliteit website voor Stresspunt; een specialisatie van een fysiotherapie praktijk met een supermooi landelijk concept
Onderscheidende merkbeleving fysiotherapie concept
Stresspunt had al een mooi uitziende website en strak logo, maar het had nog niet die onderscheidende merkbeleving die Mariska graag wilde neerzetten met Stresspunt.
Mariska weet goed waar ze heen wil met haar bedrijf, is ook fotograaf en heeft gevoel voor stijl. Dat wilde ze graag laten terugkomen in de merkbeleving van Stresspunt.
Wat Stresspunt uniek maakt is de communicatie boodschap, waarin ze vertellen dat stress gezond kan zijn! En dat je negatieve stress kunt ombuigen naar een gezond portie stress.
Dit specifieke aspect heb ik laten terugkomen in de huisstijl. Er is gebruik gemaakt van vrolijke en speelse kleuren, elementen en een lettertype met een strakke, maar ‘open’ uitstraling. In het beeldmerk, kun je het element zien als een smiley of hangmatje, maar ook als element dat staat voor het ombuigen van negatieve stress naar positieve stress.
Het leuke van Stresspunt is dus dat het van origine een praktijk voor fysiotherapie is, die het over een vernieuwende boeg gooit!
En dat valt op in “fysio-land”.
De huisstijl is doorgevoerd in verschillende communicatiemiddelen, zoals ook een brochure voor de doelgroep werkgevers en een notebook/ journal, waarin klanten hun voortgang kunnen bijhouden.
Website fysiotherapie praktijk
Voor stresspunt is een prachtige commerciële website neergezet, met webshop, blog, e-mail nieuwsbrief, interne links, en downloads.
De website is dus niet alleen een visitekaartje, maar het blijft leven. En niet geheel onbelangrijk, door regelmatig boogberichten te plaatsen, verbeter je ook jouw vindbaarheid in google.
Bij het opzetten van een website komt veel kijken. De website is het podium waarop jouw merk kan shinen. Alle ingrediënten van jouw huisstijl en merkbeleving komen samen in de website.
De uitgangspunten voor communicatie en huisstijl zijn vastgelegd in een mooi huisstijl handboek. Zo zorg je ervoor dat jouw merkuitstraling uitgangspunt blijft bij de ontwikkeling van toekomstige communicatiemiddelen.
Bekijk het resultaat op: www.stresspunt.nl
Meer informatie? Download mijn e-book ‘7 gouden regels voor een authentiek merk’