Introductie van een nieuw merk handschuimzeep op de Europese markt (NL, DE, FR, BE). Uitgangspunten: vegan, duurzaam, zuinig. Bij de introductie van een nieuw merk komt veel kijken. Tijdens deze merkintroductie is er een mooie samenwerking ontstaan met verschillende professionals.
Merkverhaal & Merkbeleving
We hebben het merkverhaal opgezet. Dat wordt gedaan aan de hand van een moodboard voor het neerzetten van het communicatie concept, inclusief benaming en beleving voor de geuren. Vervolgens zijn alle ingrediënten van de huisstijl vastgelegd in een communicatie- en huisstijlhandboek. Er zijn teksten geschreven voor de website en passende geurnamen en belevingen bedacht bij het communicatie concept. Er is een moodboard gemaakt voor film en fotografie. En vervolgens is er een passende lokatie geregeld, een handenmodel en passende stylingmaterialen (L’Etoile Store).
Website & webshop
Bij het opzetten van een website komt veel kijken. De website is het podium waarop jouw merk kan shinen. Alle ingrediënten van jouw merk komen samen in de website. Voor saVoam is een prachtige commerciële website en webshop neergezet met diverse koppelingen, waaronder ook een vertaalmodule, omdat saVoam de ambitie heeft om naast Nederland ook een andere Europese landen te bedienen.
De uitgangspunten voor communicatie en huisstijl zijn vastgelegd in een mooi huisstijl handboek. Zo zorg je ervoor dat jouw merkuitstraling uitgangspunt blijft bij de ontwikkeling van toekomstige communicatiemiddelen.
Samenwerkingspartners project saVoam:
• Goodly design
• KBaal
• Bluedesk
Bekijk het resultaat op: www.savoam.com
Meer informatie? Download mijn e-book ‘7 gouden regels voor een authentiek merk’