Introductie van een nieuw merk handschuimzeep op de Europese markt (NL, DE, FR, BE). Uitgangspunten: vegan, duurzaam, zuinig. Bij de introductie van een nieuw merk komt veel kijken. Tijdens deze merkintroductie is er een mooie samenwerking ontstaan met verschillende professionals.
Michael Hulst van Goodly design heeft de merknaam saVoam bedacht. Deze komt voort vanuit het Franse ‘savon’ en het Engelse ‘Foam’. Een heel tot de verbeelding sprekende merknaam. Goodly design heeft het logo ontworpen, alle verpakkingen (bottle, sachets, verpakking) en alle social media advertenties incl. fotobewerking.
Bluedesk is verantwoordelijk voor social media advertising strategie, SEO en SEA en KBaal voor fotografie en film.
Papermint heeft het merkverhaal opgezet. Dat wordt gedaan aan de hand van een moodboard voor het neerzetten van het communicatie concept, inclusief benaming en beleving voor de geuren. Vervolgens zijn alle ingrediënten van de huisstijl vastgelegd in een communicatie- en huisstijlhandboek. Er zijn teksten geschreven voor de website en passende geurnamen en belevingen bedacht bij het communicatie concept. Er is een moodboard gemaakt voor film en fotografie. En vervolgens is er een passende lokatie geregeld, een handenmodel en passende stylingmaterialen (L’Etoile Store). Bij het opzetten van een website komt veel kijken. De website is het podium waarop jouw merk kan shinen. Alle ingrediënten van jouw merk komen samen in de website. Voor saVoam heb ik een prachtige commerciële website en webshop mogen neerzetten met diverse koppelingen, waaronder ook de vertaalmodule, omdat saVoam de ambitie heeft om naast Nederland ook een aantal andere landen in Europa te bedienen.
De uitgangspunten voor communicatie en huisstijl zijn vastgelegd in een mooi huisstijl handboek. Zo zorg je ervoor dat jouw merkuitstraling uitgangspunt blijft bij de ontwikkeling van toekomstige communicatiemiddelen.
Samenwerkingspartners project saVoam:
• Goodly design
• KBaal
• Bluedesk
• L’Etoile
Bekijk de website van saVoam: www.savoam.com